Yediğim içtiğim benim olsun gezdiğim gördüğüm yerleri anlatacam da soluklanayım önce, mutfağa bi koşu git de su getir hele..

22 Mart 2012 Perşembe

- Saint Antoine Kilisesi Seyahatnamesi -   


Bu hafta; İstiklal Caddesi'nde belki de önünden defalarca geçtiğimiz, geçince gördüğümüz, gördüğümüzde ise "kanka girek mi la dendiğinde oğlum boşver camiye gitmeyen adamsın kilisiye mi gitcen" dediğimiz yediden yetmişe insanın ibadet ettiği yerdeyiz..






Bu kiliseye nasıl gidebilirim?;
Kilise Taksim/İstiklal Caddesi üzerinde olup(İstiklal'e de nasıl gidildiğini de ben mi söylücem la) Galatasaray Lisesi ile Tünel arasında bulunmaktadır. 




İçeri girer girmez muhteşem mimarisiyle karşılaştığımız kilise 1906-1912 de mimar Giulio Mongeri tarafından yeni gotik tarzda inşa edilmiştir. (Valla sen bunu bizim müteahhitlere verdin mi 6 yılda deniz kumuyla 64454154 tane kilise yapardı yeminle)




Kilise İstanbul'da cemaati en geniş Katolik Kilise'si olmakla birlikte, kilisenin yönetimi İtalyan rahiplere aittir.  



Kilise'de satılan dilek mumları büyüklüğüne göre tanesi 1, 1,5 yada 2 TL olup gelirleri kiliseye bağışlanmaktır. (Ayrıca İlkokul 5. sınıfta bu kiliseye gittiğimde üniversiteyi kazanıp, doktor olucam diye dilek mumu dikmiştim. Dileğim kabul olmuştu ama ters giden bişey vardı tıp değil halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü kazanmıştım. Olsun ben hala dileğim belki kabul olur diye bekliyorum. Sonuçta umut fakirin ekmeği) 




Kilisenin önünde kiliseye gelir getirmesi için yaptırılmış iki apartman bulunmaktadır. Bu iki apartman arasında yer alan kapıdan kilisenin avlusuna girilmektedir. (Küçükken hep o apartmanın zillerine basıp kaçmak istemiş, ama hep topunuzu keserim diye bir rahip çıkar diye korkmuştum)

Peki ya ayin saatleri;


Her ne kadar fotoğrafları çekerken güvenlik tarafından azar yemiş olsam da ben Saint Antoin kilisesini, mimarisi çok beğendim. Sizinde kiliseyi gidip görmeniz, mum dileklerinden bir tane yakmanız ve seyahatnamemi beğenmeniz dileğiyle Işılsu Durna~


5 yorum:

  1. gününilerleyensaatleri22 Mart 2012 17:12

    cuma namazında ayakkabım çalındığından beri ibadethanelerden uzağım. tiyatro olarak kalsaymış iyiymiş.

    YanıtlaSil
  2. bir de cami seyahatnamesi bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  3. bir de cami seyahatnamesi bekliyoruz.

    YanıtlaSil