Yediğim içtiğim benim olsun gezdiğim gördüğüm yerleri anlatacam da soluklanayım önce, mutfağa bi koşu git de su getir hele..

14 Şubat 2012 Salı

- "Samsun Özel" Seyahatnamesi -


- Samsun Onur Anıtı - 
Atamızın Samsun'a çıkışının anısına 1932 yılında yaptırılmış olup, söylenen rivayetlere göre atın kuyruğu yere değmeseymiş dünya harikaları arasına girebilirmiş. 


Bu soğuk havada İstanbul'un kalabalığından, trafiğinden, samimiyetsizliğinden uzakta 4 gece 5 günlük sıcacık bir gezi hikayesi :) 


Tek başına gitmiş kız bi de. Anası babası yok mu bunun. Nasıl yollamışlar öyle. Cık cık cık allahtan bizim kız böyle değil.


Kocaman kocaman heyecanlarımı da koydum bavullarıma düştüm yollara. Galiba heyecanları çok koymuşum 3 bavulla gittim. Hayır anacım sanırsın özel arabamla yada taksiyle falan gidicem, doldurdukça doldurmuşum. Metrobüsle gidiyorum alt tarafı, bırak o bavullarla yer vereni ellerinden gelse atarlar beni.
Geldik havaalanına..(Tabi şimdi gideceğim tek yer havaalanı bana lazı....) Tamam tamam. Evet geldik. Millet uçağının kalkmasına 1 saat kala gelirken ben görmemiş 2,30 saat önceden geldim. Neyse allahtan imdadıma benim gibi iki kadın yetişti de iki sohbet ettik. Merhaba "Sizin uçak kaçta?Hımm daha varmış. Ee tek mi gidiyorsun? Annen baban biliyor mu?
"


Sağsağlim geldik. Uçuş o kadar berbattı ki sanırım bizim pilot türbalans aşığı arada bi girmeyi bırak türbülanstan çıkmadık hiç. Ayrıca verdikleri kahve çok acıydı, kek güzeldi. Pardon bi tane daha kek alabilir miyim?





Ooo oğlum akşama maç varmış haydi stada, erken gidek de güzel yer kapak. Çekirdeği unutmayın sakın, çekirdek önemli.

Ben böyle takım aşkı, böyle takım sevdalısı insanlar görmedim. Adam sahaya telefonunu fırlattı, telefonunu.. Az çekirdek versene kanka. 






Atkı ne kadar ağbi? 10 lira. 5'e ver alayım. Olmaz maliyeti kurtarmaz. Peki şapka ne kadar? 5 lira. Atkı şapka 10 lira olur mu? Olur olur. Görüldüğü üzere Samsun esnafı o kadar temiz kalpli ki pazarlık bile yapamıyor :) 


Lara lay lay lara lara lay lay Samsunsiiiipor. Fenerbahçeli kardeşlerim kızmasın ama Samsun güzel yendi, çok ta güzel yendi iyi yendi yalnız. Maçta o kadar çok bağırıp zıpladım ki sanırsın bileğimi kessem Samsunspor renkleri akacak. 

Birazda Samsun'u, Samsun insanını, oranın geleneklerini anlatıver hele;
Bi kere hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmem ama Samsun size yaşadığınız şehri özletmiyor hiç.(Hele ki İstanbul Samsun'nun bokunu yesin) Havası çok temiz. Az insan var. Trafik yok denecek kadar az. Hemen hemen en uzak yere bile 10 15 dakikada gidebiliyor. Yolda bırak sana laf atılmasını eğer karşıdan karşıya geçersen yanında da bayan varsa arabalar sana yol bile veriyor.
Samsun insanı çok güzel insanlar. Çok sıcak kanlılar. En güzeli de memleket kavramlarının olması. Memleketlerine laf söyletmiyorlar. Bu da insanı imrendiriyor açıkcası.
Samsun çok ucuz şehir. 5 liraya o gün karnınızı doyurabilirsiniz.
Her ne kadar Samsun insanı buraya "Küçük Nişantaşı" deseler de bana daha çok Şişli-Kurtuluş'u hatırlattı.
İnsanlar hemen hemen her gün sıkılmadan soslu dürüm yiyorlar. Ve bundan da çok mutlular. (Gerçekten tadı çok iyi, özellikle lavaşı. Olsa da yesek la)
Burada insanlar çeşmeden su içiyorlar.(Gayet temizmiş ama ben alışamamıştım) 
Ve en güzeli ise her pazar tüm Samsun'nun pide yemesi. İnsanlar pide içlerini evde hazırlayıp, pidecilere veriyor. Pideciler onu pide haline getiriyor. Samsunların değişmeyen pazar gelenekleri :) 

Eee biraz da alışveriş yapalım :)
Ayakkabı 60 lira. (Aovvvvvv) Küpeler 18 lira. (Ouuvvv)

Çok konuştun sadede gel artık;
İstanbul'a döndüğüm de; İstanbul'u, İstanbul'un kalabalığını, pis havasını, trafiğini, samimiyetsizliğini hiç özlemediğimi farkettim. 
Ne demiş Cahit Sıtkı; 
Memleket isterim
Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.


İnsan böyle güzel memleketi olsun istiyor.
Ben Samsun'u çok beğendim, sizlerin de Samsun'u gezip 
görmeniz ve Seyahatnamemi beğenmeniz dileğiyle Işılsu Durna~

15 yorum:

  1. Kitap yaz almazsam şerefsizimm be :) Alıyorsun adamı feriköyden samsuna götürüyorsun maşallah.Samsunu nedense hiç sıcak bulmazdım ön yargı olsa gerek,ama bana samsunu sevdirdin :) Gidip bende görmeliyim bende bende diye heyecanlandım.Teşekkürler bayan DURNA :)
    G.ILGIN

    YanıtlaSil
  2. Ooo Gülseren Hanım, gözlerim doldu lan nerdeyse :)) Çok çok çok teşekkür ederim, ne mutlu bana <3

    YanıtlaSil
  3. Naci Selim Sever14 Şubat 2012 15:04

    :)) Koreografi bildirimiz bile paylaşılmış yazınızda. Samsun'umuz hakkında guzel düşünceleriniz mutlu etti bizleri :) Ama şaka maka iyi yendik haniii Gekaas ve sirtakisini atlamışsınız :)) tekrar bekleriz :)

    YanıtlaSil
  4. Onu ben görmedim yaa :D
    Çok çok teşekkür ederim kısmet olur da inşallah bi daha gelmek seve seve gelirim :)

    YanıtlaSil
  5. Bir solukta okudum .

    O kadar güzel yazmışsınız ve o kadar güzel betimlemişsiniz ki maçı ve ambyansını, okuyanlar sanki sizinle maçı seyrediyorlar.

    Samsun'a dair ; samimi ve özenli cümleler görmek , hem de yabancısından işitmek gurur verici.

    Öncelikle teşekkür etmek istiyorum şahsım ve bu kentin insanları adına.

    Tekrar geldiğiniz de fırsat bulursanız ,Toptepe'de bir çay içmenizi ,Bandırma vapurunu ve Doğu Parkı gezip Batı Parkta Teleferikle Amisos tepesine çıkmanızı, burada meşhur Samsun Pidesini ya da hemen deniz kıyısındaki şık restoranların birinde denize nazır Balık yemenizi ,oradan Atakum sahiline geçip sahilin incecik kumlarında denize girmenizi ,Akşam olunca da sahildeki mekanların birinde günün yorgunluğunu atmanızı,

    Bir kaç gün için geldiyseniz ve zamanınız var ise Kuş çeşitliliği ve görselliği açısından Tam bir Kuş cenneti olan Kızılırmak deltasını ,Bafra 'da ki Kral Kaya Mezarlarını,Çarşamba'da Ayvacık barajını ve muhteşem doğal güzelliklerini (uzungöl'ü aratmayacağına sizi temin edebilirim ) görmenizi tavsiye ederim.

    Selamlar ...

    Fatih SUNE

    YanıtlaSil
  6. Şuan o kadar çok mutlu oldum ki anlatamam. ;
    Size, okumanıza, okuyup bi de özenle yazdığınız yorumunuza inanın tüm kalbimle teşekkür ediyorum.
    Kış olduğu için dediğiniz yerlere gitme fırsatım pek olmadı.
    Sadece Atakum'a ve Atakum'daki bi kaç mekana gitme fırsatı buldum. Oraları da blog çok uzun olur insanlar sıkılır okumaz diye yazmak istemedim.
    Ama inanın Samsun'a bayıldım. Eğer yaza kısmet olur da tekrardan gidersem, dediğiniz tüm yere gitmek isterim.
    Çok çok çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Yaz olsun götürürüz :)

    YanıtlaSil
  8. samsunspor'umuzun atkısını, beresini, maç biletini, koreografi bildirisini çok beğendim. ayakkabı ve küpeler hakkında aynı düşüncelere sahip değilim, hoşuma gitmedi pek. tekrardan samsunspor maçına bekleriz. yazı da çok güzel bu arada, tebrikler.

    YanıtlaSil
  9. @Hazer; seve seve :)
    @Adsız: çok çok çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  10. ben teşekkür ediyorum, yazı hoşuma gitmese yorum yapmazdım, okur geçerdim. daha çok gezmeniz, daha çok gözlem yapmanız, daha çok yazmanız dileğiyle.. evliya çelebi yanında olsun.

    YanıtlaSil
  11. Amin. Allah nasip eder de daha çok gezer, yazar, paylaşırım inşallah :)

    YanıtlaSil
  12. güzeldi tebrik ederim

    YanıtlaSil
  13. Yeminle söylüyorum, yıllardır Samsun'u yönetenler şöyle tanıtamadı şehri. Şehre yabancı birinin gelip böyle güzel şeyler yazması inanılmaz mutlu etti beni. Hani bakıyorum acaba Kırmızı Beyazları gördüm, Samsunspor'un ismini okudum ondan mı iyi niyetle yaklaşıyorum diye; ama yok hakikaten güzel yazmışsınız. Blog takip etmeyi pek sevmem ama bundan sonra arada bir uğrarım buralara :)

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederiz bir Samsunlu Samsunspor'lu olarak; olur da bir gün tekrar yolunuz düşerse sizi misafir etmek bize onur verir...

    YanıtlaSil
  15. @Gözde; teşekkür ederim :)
    @İbrahim; ama çok mutlu oldum :)
    @Serkan; eğer olur da bir gün yine kısmet olursa seve seve inşallah :)

    YanıtlaSil