Yediğim içtiğim benim olsun gezdiğim gördüğüm yerleri anlatacam da soluklanayım önce, mutfağa bi koşu git de su getir hele..

31 Ocak 2012 Salı

- İstanbul Cevahir Avm Seyahatnamesi - 


Herkes o ışıklı ağaç önünde fotoğraf çekiliyor. Çekildikten sonra "off çok kötü çıkmışım sakın bunu feyse koyma diyordu"... 

Kimle Gidilir; "Akşam yatmaz sabah kalmaz" cümlelerini kuran anneyle, "Kızım o etek biraz kısa değil mi?" diyen babayla, "Berkecanla konuştuğunu annemlere söyliyim de gör" diyen küçük kardeşle, "Aşkıııım tırnağım kırıldı" diyen sevgiliyle, "Onun çıktığı varmış" diyen kankayla, panpayla hatta panpişle bile birlikte gidebilir. 

Giderken Ne Giyilir; Erkekler için; eşofman paçasını daraltabilir, dar V yaka bluz giyebilir, polo tshirtünün yakalarını havaya kaldırıp gezebilir.
Ama güzel bir kot üstüne klasik gömlek giyen erkek is my girl açıkçası.  Kadınlar için ise; Anam hiç sıkıntıya girme sen; giy taytını, giy eteğini, giy şortunu gel. 

Ne Yenir & Ne İçilir; "Yiyiyorum yiyiyorum bi türlü kilo alamıyorum" diyenler için 5. katında fast food seçeneklerinin yanında "Su içsem kilo yapıyo amk" diyenler içinde en üst katında güzel restaurantlar mevcut. Efendime söyliyim iskender olsun, ocakbaşı olsun, "ahaha canım ya biraz da dünya mutfaklarından bahset" diyenler için de çin restaurantı bile mevcut. 
"Arkadaşlarla starbucksla latte keyfiiiii" yaşabileceğiniz gibi, ben latte matte bilmem güzel bi çay yada türk kahvesi içerim diyenler için her keseye uygun cafeleri mevcut. 

"Canım ya gel para harcamayız, biraz mağazaları dolaşır geliriz" diyen kuru kalabalık..

TARİHÇESİ;
2005 yılında açılan, her ne kadar ikametgah yeri Şişli diye gözükse de bence Mecdiyeköy Şişli göbeğinin tam ortasında bulunmaktadır. Kuruluş ismi İstanbul Cevahir Avm diye oluşsa da artık zamanla yerini Cevo, Cevoş gibi isimlere bırakmıştır. Çinlilerden sonra Avrupa'nın en büyük 2. alışveriş merkezidir. Sanırım bu kadar büyük olmasının nedeni, İstanbul'daki apaçi kesimin hızla artması olsa gerek. 
356 bin m2(sanki rakam verdim ya çok anladık amk) olan Türk tabiriyle "Kafam kadar" olan Cevahir'in içinde 280 mağaza(favorilerim Berskha ve Stradivarius*bunu yazmak içinde Google baktım. Bi insan neden mağazasına yazılması zor ve okunması için özel eğitim alınması gereken bi isim koyarki*), 34 fast food (öküz bile doyururuz diyorlar), 14 restaurantı, 12 sinema salonu bulunmaktadır. Avm'nin tamamı 6 saatte gezildiği söylenen rivayetler arasında. 6 saat ne amk tak bana saati; 1,5 saat bilemedin 2, olmadı 3 saatte gezerim. 


DisiStoper'in Yorumu;
Valla ne yalan söyliyim çocuğum gibidir Cevahir Avm. Gezmesi kolay, dolaşması kolay, ulaşımı kolay. Diğer Avm'ler gibi karışık değil. Elit insanından tut, orta halli insandan, Arap turistlerinden, apaçisinden, tikysinden, yolda saat satan Zencisine kadar herkesin uğrak mekanı.
Kahve içmek isteyenler için; Mado.
Fast food yemek istenler için; KFC.
İskender yemek isteyenler için; HD İskender benim tercihim her zaman. 
Ama gelin görün ki sineması (gnçtrkcll kampanyası da olmasa kimse sinemaya gidemicek amk) ve kuru temizlemesi çok pahalı.
En büyük avantajına değinecek olursak diğer Avm'lerde olduğu gibi en alt katında metro girişi olmasıdır. 

Abooow tavana saat gomuşlar gız bak hele kafamıza düşmesin sakın pii. 
  Gezip görmeniz ve seyahatnamemi beğenmeniz dileğiyle Işılsu Durna~ 
                         
                                                                               


7 yorum:

  1. ilk yazını okuduk hele 2.si gelsin diye bi bekledik olmamış sıkıcı beğenmedim benim için bitmiştir bu blog daha da okumam..

    YanıtlaSil
  2. Canınız sağolsun. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık güzel olmuş:)Bir rivayete göre buranın sahibi Cevahir yani toprağam yaa oflu kendisi amk bi faydasını görmedim de işte neyse araplara satmış diolar e sonucta adamlar arap her zaman en büyügünü haketmişler ve almışlar sonuctada:D:D bu arada mado odun ateşinde az şekerli kahve yanındada kücük tabaktaki o lokumlarr vazgecilmezim

    YanıtlaSil
  4. canım cıktı bi yorum ekleyene kadar ya ilk kez bi bloğa yorum yaptım ne kadar soru sordu ya gmail şifre onizleme bu ne la

    YanıtlaSil
  5. ahahahaha çok teşekkür ederim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Bir avm yerine başka tarihi bir mekan, efenime söyleyeyim bir müze vs. tercih etseydin daha güzel olabilirdi. Yorumlaman gülümsetici, devamını bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
  7. Hedeflerimin arasın ilk müzeler vardı ama havalar mağlum çok soğuk. O yüzden erteledim açıkcası. Teşekkür ederim ama :)

    YanıtlaSil